9 januari 2012

Hälp!!!

Jag är uttorkad!! Mitt ansikte känns som ett sandslott som alldeles alldeles snart kommer att krackelera och falla ihop.
Är urusel på allt vad krämer heter. Jag skulle just nu kunna smörja in mig med en hel flaska olja.
Snälla någon av Er alla som läser detta, ge mig tips på både en bra ansiktsbehandlare OCH en dunderkräm som jag kan doppa hela huvudet i (för det känns nästan så).

Jag har verkligen inte haft en uns tanke på mig själv under en lång tid och nu behöver jag verkligen tips och råd. Jag har nog inte använt makeup på ett år ungefär och ansiktskrämer har inhandlats i all hast.

Så PLEASE släng iväg så många tips som ni bara kan tänka er men glöm inte att det ska vara för TORR hy och inget annat.

Fick fikabesök av söta Lotta o Wilmer idag. Jordan blev så glad jättelycklig att vi fick besök och han skötte sig faktiskt exemplariskt.
Wilmer tog god hand om honom det var nog därför han skötte sig så fint.
Lotta tog ett tag i mitt rafs med saxen så nu är mitt huvud 2 kilo lättare igen.
Jag har sånt hår som växer helt utan växtmedel. Jag skulle egentligen behöva klippa mig var fjortondedag egentligen.

Nu måste jag fortsätta kolla Sveriges mästerkock!!.

Men glöm inte ...... läs ovan

13 kommentarer:

  1. Hej!
    Brukar tassa förbi här dagligen.
    Jag är inte bäst på krämer, men jag själv är jätte torr i ansiktet såhär på vinter halvåret.
    Mary Kay(stavas?) eller från bodyshoper. Där har du riktigt bra krämer! Kan kosta lite men de är det värt!
    Ha en fortsatt bra måndag!
    Kram / Emma

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Finns jättebra kräm på apoteket som heter Oliva som funderar super. Blir torr i ansikte och händer när det är kallt och både ansikt och hand krämen är jättebra.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Om du vill ha ett billigare alternativ så är loreal' s youth code dag och nattcreme fantastiska! Annars skulle jag nog tipsa om cliniqe( är inte helt säker på stavningen här) lite dyrare om jag inte minns fel men väldigt bra!

    SvaraRadera
  4. natusan babyoil :-)

    SvaraRadera
  5. Apoteket har en kräm som jag använder. Den heter Miniderm. Niveas dagkräm för torr hud är också bra.
    Tänk bara på att du inte smörjer in dig precis innan du går ut när det är kallt, för nästan alla krämer innehåller vatten.. Inte så bra om det fryser ;) Så smörj in dig en stund innan så krämen, oavsett vilken du väljer, går in i huden ordentligt innan du går ut i minusgrader.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar Yvonne Rydings produkter. Bara naturliga ingredienser i krämerna. Instämmer även i Olivas produkter från Apoteket.

    Läser din blogg varje dag och förundras över hur livet slår extra hårt för vissa. Mistade min sambo i februari 2011 så jag vet hur det är.

    Kram/Yvonne i Luleå

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Det här med krämer kan vara en riktig djungel och jag tror man får pröva sig fram vilken som passar ens hud bäst.
    Mary Kay som någon nämnde är super men kostar en slant, apoteket har många olika varianter; dagkräm, nattkräm, fuktkräm, antirynkkräm you name it...*puh*...Jag använder apotekets egen fuktkräm och den fungerar bra, använder den tillsammans med ansiktsscrub i samma serie. Lycka till i letandet och var inte rädd att be om hjälp av personal.

    / Pirjo

    SvaraRadera
  8. Hej,jag använder en ekologisk body lotion som är gjord av rapsolja.Vet inte om den finns i alla hälsokostaffärer eftersom den är gjord i vår grannstad 5 mil bort.Den heter Rapsodine och finns i alla former från ansiktscreme till duscholja.Den fullkomligt smälter in i huden och kladdar inte.Köpte den efter Simons bortgång eftersom jag fick psykisk klåda och höll på att riva sönder mej.Använder inget annat.Kram Kia(Simons mamma)

    SvaraRadera
  9. Tänk på att det inte ska vara mineralolja i krämen. Typ vasselin, parafin mm... Det är tillverkat av olja som man även tilverkar bensi, diesel av. De torkar ut huden i längden. Jag tycker apotekets Oliva är bra. Vill du fräscha till dig lite extra gnid in ansiktet med lite färsk annanas och låt sitta en stund.

    SvaraRadera
  10. Aroma Night Neroli Essential Night Balm Den är lite dyrare, men den är helt underbar för torr hud. Man kan beställa den på nätet på CD WOW.se, det skiljer mycket i pris jämfört med att köpa den på salong./Malin

    SvaraRadera
  11. Vanlig olivolja är jättebra till allt! Torrt ansikte, ta bort ögonmakeup mer mera. Annars är locobase från apoteket bra till torr hud!

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Först vill jag beklaga sorgen till din fina tappra krigar-prinsessa!
    Om du mailar mig din adress ska jag skicka både rengöring och fukt från Mary Kay,de finns ju inte ute i butik och jag jobbar som MK-konsult så det är inget besvär
    Kram
    abir.mansur@live.com

    SvaraRadera