31 januari 2012

En Källa av medmänniskor

"Källan" heter ett ställe som är fyllt av värme, medmänsklighet och en otrolig sammanhållning.
Ett ställe man kan komma till och bara vara. Prata bort en stund med kravlösa människor. Ett ställe där livsöden är så olika, men som har gjort dom till medmänniskor.
Man känner värmen i väggarna och även att jag var där för första gången idag så kändes det inte lustigt.
Alla är där för olika anledningar, smärta i antingen kroppen eller i själen. Det gemensamma verkar ändå vara strävan efter ett socialt liv.
Med ett leende klev jag ut genom dörren efter 2 timmar.
Ja, tänkte jag ... hit ska jag definitivt gå igen :-)

Igår var det också en sån bra dag med nya möten. Började dagen med frukost med en annan änglamamma. En mamma med ett brustet hjärta som också har bestämt sig för att gå vidare i livet. Att kunna se ljusglimatar och glädja oss åt det ger oss energi att orka vidare. Vi bestämde oss för att ses igen och kanske även få med andra föräldrar som råkat ut för samma öde.
Poängen med träffarna måste vara att hitta verktyg för att gå vidare, men ändå kunna bolla känslor med likasainnade.

Eftermiddagen träffade jag min nya samtalspartner, det kändes hur bra som helst. Vi vårdade både det psykiska och det fysiska. Först samtal sedan taktilmassage. En kombination som hette duga.
Igår kväll var jag sedan helt färdig, jättetrött men somnade som vanligt alldeles för sent i alla fall.

Nu är jag helt färdig efter alla intryck och mycket mer blir inte gjort idag kan jag säga.

3 kommentarer:

  1. Tänkte också besöka Källan för första gången idag men hann tyvärr inte. Ska kanske gå nästa gång...har också fått intryck av att det ska vara välkommnande och kravlöst. Vi kanske ses nästa vecka! /Åsa S

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra att ha ett sånt ställe att gå till.
    Skönt att få prata av sig eller bara få vara.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt Annelie vilken kämpe du är och så klarsynt!
    Stor varm kram / Kicki

    SvaraRadera