10 december 2010

Detta händer inte

Igår orkade jag inte skriva något och dagen innan var som jag skrev en skitdag.
I förrgår fick vi veta att min mamma fått tillbaka sin cancer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan inte fatta att detta händer. Tycker så otroligt synd om henne, så orättvist att hon ska behöva gå igenom hela karusellen igen. Hon som begravde sin peruk i somras..varför??
Hur ska jag berätta för Tilda?? Herregud vilket jävla skit rent ut sagt.
Kände mig lite bättre igår än i förrgår, det kändes ändå ok att gå till jobbet. Jordan hade en liten dejt med Maggan på jobbet, sen hann han vi med en fikasväng till Camilla och träffade nakenbrudarna på eftermiddagen.
Jag var hos sjukgymnasten också, min kropp är ständigt beredd och stressad. Så jag fick order att försöka ta det lugnt och som högst ta promenader eller simma.Fick en skön taktilmassage av Therese.
Senare på kvällen mådde jag inte alls bra, fick yrsel och frös, så jag la mig under täcket kl 20.00.

Idag har jag inte gjort många knop, promenad med Jordan och en sväng till lilla Madde. Madde som är så bäst! Hon är så genuint äkta, tror inte att det finns något ont alls i henne. En vän som henne ska man vara glad för om man har.
Det här veckan har jag fått känna smaken av det vanliga livet igen. Tyvärr så måste vi nu hitta energin för det som komma skall.
Det jag kan trösta mig själv med är ju att nu har jag lite mer kunskap om cancerskiten och biverkningar som kommer.
Ikväll kommer Tilda till mig igen och vi ska försiktigt berätta om mormor för henne...Uhhhh..
"Lilla" Maggan och "stora" Jordan, kan dom bli ett par i framtiden tror ni?

Nästa date var med nakenbrudarna, en var lite blyg så hon behöll kläderna på

4 kommentarer:

  1. Kanske kan Tilda och mormor hitta stöd hos varandra. Att inte vara ensam om "skiten" kanske kan kännas bättre...vad vet jag...
    Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Åååh neej!! Vad tråkigt!

    Tungt för henne (du måste hälsa henne så gott!)och tungt (och oroande..?) för Tilda.

    Och tungt för dig! Det vore ju bra om prövningarna åtminstone kom en och en...

    Varma kramar till er alla!

    SvaraRadera
  3. Håller med Kix, det är väl själva f* att det inte finns någon maxgräns för elände! Men, men vissa ska prövas ordentligt och det finns ingen rättvis fördelning. Kram på er alla.

    Jordan låg i ordentligt :-) ska han skaffa sig ett harem??

    SvaraRadera
  4. Glöm inte att ta hand om dig själv emellanåt. Ibland måste man be andra om det! Kram!

    SvaraRadera