18 december 2010

Lite smått o gott

Igår åkte Tilda hem till pappa och det känns lite som man är som en pyst ballong efter att hon har åkt.
Man styr så mycket och är på spänn hela tiden och sen efter att dörren stängs så säckar man ihop.
Var helt slut igår kväll och orkade inte ens blogga.
Vi gjorde iallafall lite julgodis innan hon åkte, det blev lite knäck och kola. Jag har inte ens smakat knäcken, men den halte o lytte sambon tyckte att dom smakade bra. Det är ju tur det.
Det bubblar gott i knäcksmeten
Tur att man har en liten hjälpreda i köket

Idag fick jag sån akut granångest, jag har velat som sjutton över huruvida vi ska ha "köpegran" (platsgran) eller riktig gran. I och med att vi har ett odjur här hemma som tror han är en Rottweiler i en chiwauwa kropp och fullkomligt massakerade min dotters gran så tänkte jag först inte ha någon gran alls. I morse så vankade jag av och an här hemma och bestämde mig att det får nog bli en "köpegran" i allafall. Det är ju verkligen ingen jul utan en gran, så det blev en sväng till Cheapy och köp av en gran.
Kan ni fatta att en sån här liten söting kan var en sån huligan?




1 kommentar: