19 december 2010

Granen i topp och samvetet i bott(en)


Nyklädd o fin
 
Idag blev den klädd i sin alldeles finaste skrud. Jag tycker nog att den ser helt ok ut med tankte på att det är en plastgran.
Vet inte riktigt vart den här dagen har tagit vägen men det blir väl så när man går o dräller och fixar lite här o lite där.
Börjar bli lite orolig att Ricky (sonen) inte kommer hem den 23:e som planerat. Han flyger från Gatwick till Köpenhamn, men nu verkar det som hela London är lamslagna av SNÖ!!
Ja tyvärr så vet inte engelsmännen så värst mycket om snö och nu börjar dom få panik.
Jag vill verkligen att han ska komma hem, men vädrets makter kan vi ju inte styra över. Vi får helt enkelt vänta o se vad som händer.

Imorgon ska jag ha lyx!! Jag ska på fotvård/zonterapi och till min sjukgymnast. Ska bli jätteskönt. Hoppas jag inte blir lika dålig efter sjukgymnastiken som sist. Fotvården är välbehövlig och zonterapin är det ju lite si och så med, det kan göra riktigt ont om hon träffar rätta punkter och det brukar hon hitta på mig.
Annars tycker jag att det flyter på rätt bra. Tilda är fortfarande pigg och tack o lov för det.
Jag kan känna ett sting av trötthet och andra "biverkningar" som kommer med det.
Irritation och alldeles för lätt att fälla en tår eller två. Börja nog komma ifatt med mitt sjäsliga sinne...kan man säga så? Det är nog dags att lyssna på mitt inre lite mer.
Behöver jag göra ditt eller datt? Nej...ok då måste jag lära mig att säga nej utan att få dåligt samvete.
Samvetet är ju en helvetes bov som kan göra vem som helst (nästan vem som helst) utmattad.
Undrar hur dom utan samvete eller egentligen dom som inte lider av dåligt samvete känner?? Hmmm en funderare.
Vår egen hustomte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar