29 december 2010

Ingen sovmorgon idag heller

Klockan 7 ringde klockan och jag som har sovit dåligt sedan kl 2 då sambon valde att sätta på tv:n för att 2 minuter senare snarka gott under täcket igen.....Gissa om han var poppis då.
Klockan 8 satt vi i bilen på väg upp till Västervik och Tilda fick lite påfyllning av trombocyter. Dom var nere på 17 idag så det var nog dags. Hon är fortfarande väldigt infektionskänslig så vi får ta det lugnt nu så att vi inte äventyrar nästa veckan dos. Vi ska ta den i Linköping den här gången och dom har valt att reducera till 2 dagar, vi har egentligen inte fått svår på varför men det får exet ta däruppe.
Jag ska nämligen inte med upp den här gången. Har en del att göra på jobbet och sedan måste jag ju släppa kontrollen lite jag med.
Sambon har haft besök av distriktsskötare (heter det så när det är en manlig?), så nu är stygnen borta.
Skulle göra lite diverse inköp till nyår men jag var bara på systembolaget, sedan tog min ork slut. Jag stod o pratade med min körledare när jag bara kände hur yr jag blev.
Fick helt enkelt åka hem och slänga mig på soffan. Somnade som en stock en timme men jag är fortfarande lite yr. Det går säkert över tills imorgon när jag har sovit ordentligt och när jag har gömt fjärrkontrollen!!!
Tilda har ätit som en häst ikväll, det gillar vi verkligen. Hon har pysslat en massa också och jag  fattar inte hur mycket en människa kan dra fram och absolut INTE ha tid att plocka undan. Näääää orkar inte!
Hmm....
Urk.....ett rent mästerverk av en snart 9-åring

4 kommentarer:

  1. Hahahaha, du får skicka henne på överkurs i såna mästerverk!!! Du ska se vad glad du blir när hon tar examen från mig!! God Jul på er i efterskott..!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att saknas några pärlor att inte plocka undan efter sig. Kanske kommer med posten... :D

    SvaraRadera
  3. Haha! Det heter sjuksköterska hur manlig man än är...;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Åhhh så spännande Kickan, hon fullkomligt ÄLSKAR att få presenter!! Då blir ni poppis det kan jag lova.

    SvaraRadera