8 juli 2011

Äckliga små svarta prickar

Nu sitter jag o Tilda hemma i soffan och varvar ner efter en lång dag.
Klockan halv sju tog vi den lilla fina röda lånade bilen (min är på verkstad) och åkte mot Linköping.
Massa minnen välde fram när jag tog hissen upp mot BOND.
"Våra" läkare kom in och pratade om vad dom hade hittat och hur dagen skulle se ut.
Dom hade missat att tala om att dom även hade hittat en fuling innanför bröstbenet vid levern.
Det var den som dom hade tänkt ta en biopsi på.
Vi rullade ner mot röntgen och innan hon skulle sövas för biopsin så gjorde dom en snabb check.
Det slutade med att den låg så illa till att dom helt enkelt inte kunde ta biopsi från den.
Ok... Tilda var ju överlycklig för att hon inte behövde sövas, vi hade en annan känsla.
Vi hade ett nytt samtal med läkaren och då hade dom även hittat lymfar som såg lite märkliga ut.
HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi bestämde oss för att ha ett enskilt samtal med läkaren utan Tilda.
Han la fram alla fakta han hade på bordet. Det kommer att bli operation på ena lungan inom kort, kanske till och med inom en vecka. Den kommer att göras i Göteborg på Sahlgrenska.
Då kommer dom ta bort så mycket som dom bara kan. Därefter så måste dom titta på det dom tar ut för att bestämma hur det ser ut framåt.
Alla tumörer (även om dom heter Wilms) beter sig olika för olika människor. Cellerna kan se helt olika ut.
Där ungefär slutade jag att lyssna. Jag vet att han pratade om ytterligare operation, starkare cellgifter och ev. strålning bla bla....som ni förstår är detta väldigt allvarligt. MEN nu lyssnade jag igen. Vi gör inget om vi inte tror att detta kommer att gå vägen. Hopp, det finns hopp och nu vill jag vara med igen. Nu måste vi bara få över det till Tilda och det bara måste gå.
Efter genomgången så fick vi se alla bilderna från senaste ctröntgen, Och där fick vi se dom "in real".
- Här är en och här en, sen ligger det en här, åhhhh jag ville inte se mer och för Tilda blev det för mycket så hon spydde rakt ut!
Så nu är det bara att inse att hon är jäkligt sjuk mitt lilla barn och jag kan inget göra för att hjälpa henne. Det känns så bittert, men jag vet att vi måste försöka hitta styrkan tillsammans.
Nu eller aldrig.

16 kommentarer:

  1. *gråter*
    förbannade jävla skit...
    <3

    SvaraRadera
  2. Hej! Det är så fasansfullt, det ni just nu går igenom. Jag kan bara önska att allt kommer gå väl. Jag skickar er massor av styrkekramar. Jag önskar så innerligt att din Tilda kommer att fixa detta. Ni kommer orka, hoppet är det sista som överger en. Du kommer att suga in små gnuttor av glädje som kommer växa och bli till stor glädje, som hjälper dig att orka, hur hopplöst det än kan se ut ibland. Kram i massor till dig och din dotter. Camilla

    SvaraRadera
  3. Hej,har följt din blogg nu ett tag och jag önskade att det fanns ord som kunde trösta, jag hoppas och tror att din Tilda kommer fixa det här! Kram Ylva från norrland

    SvaraRadera
  4. Hälsa Tilda att de som opererade Emelie i Göteborg gjorde ett riktigt bra jobb!
    Nu kanske vi inte kan ses i V-vik men skit samma - bara Tilda får den vård hon ska ha.
    Hon är viktigast just nu.
    Kram Eva med Emelie

    SvaraRadera
  5. Lotta Lindqvist8 juli 2011 kl. 22:16

    Helvete!!! Jag tänker så mycket på er. Dagens besked är en mardröm.
    Kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Hoppas att allt blir bra tillslut. Fortsätt vara stark även när det är jobbigt. Sänder mina tankar till er.

    / Nancy Beckford och Susann Olergård

    SvaraRadera
  7. Oh, Annelie jag har tänkt på er så i dag!! Kan bara instämma att detta är fasansfullt. MEN om ett helt läkarteam säger att det finns hopp så är det så!!!! Ni får ta en dag i taget och samla kraft i nuet! Barn har en otrolig förmåga till läkning och Tilda är en liten kämpe och ni med! Många kramar och tankar går till er. /Cicci

    SvaraRadera
  8. Många många många MÅÅÅÅNGA STORA STYRKEKRAMAR till er alla om såklart de flesta till ert <3. Nu ska detta fixas, kram, kram!!!

    /Carina
    www.mammaamiaa.blogspot.com

    SvaraRadera
  9. Väldigt ledsamt att läsa!

    Vi bor i Göteborg. Önskar att ni fick komma hit i annat ärende.

    Vilket behandlingsprotokoll har Tilda gått på under detta året? Wilm högriskprotokoll? Ska Tilda opereras på Drottning Silvias Barnsjukhus (tillhör Sahlgrenska)?

    Svårt att hitta ord i detta läget men av min egen erfarenhet av flera negativa besked under min dotters behandlingsår så vet jag att man på något sätt ställer sig upp igen. Men det ni är med om nu är så fruktansvärt!

    Håller tummarna hårt!

    Mvh Lena

    SvaraRadera
  10. -skit också!

    Jag vet inte vad jag ska skriva för att kunna ge er lite styrka...
    ...men det viktigaste är väl egentligen läkarnas egna ord: "Vi gör inget om vi inte tror att detta kommer att gå vägen."
    Det SKA gå vägen! Ni fixar det här!

    ...och kom ihåg: vi är många som tänker på er!

    /Fredrik

    SvaraRadera
  11. Tänker på Er så mycket! Håller alla tummar och tår och önskar att det kan hjälpa...

    SvaraRadera
  12. Skickar en stor StyrkeKram i cyber till er.
    Kram i massor !!
    Inkan o Ligan

    SvaraRadera
  13. Tårarna faller & jag skakar på huvudet! Hallå, har jag kommit in på fel blogg??? (Inte för jag önskar ngn´s blogg fylls av dessa ord!)
    Alltså, ja, vilka ord finns? Mer än att ge den där j-kla Mr.Cancer en sjusörens omgång!!
    Alla styrka & tankar sänds i en cyberförpackning - käraste tösa & Annelie!!
    <3
    //Emma

    SvaraRadera
  14. Jävla skit! Jag är så ledsen och kan bara säga! Håll ut, ge inte upp. Kramar i tusental!!/ Anna

    SvaraRadera
  15. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag tänker på er och håller tummarna för att den där jädrans cancern ska bli besegrad en gång för alla!

    SvaraRadera
  16. Livet är så grymt ibland..Man kan undra varför denna hemska sjukdom över huvudtaget finns..Jag vet att Tilda är en stark kämpe och hon kommer vinna denna strid.Många styrkekramar till er båda!!!

    Pernilla Oscar Casper Linus

    SvaraRadera