10 juli 2011

Inlagda

Kvällen blev lite anorlunda än vad jag hade tänk. Febern gav sig inte så vi var helt enkelt tvugna att åka in. Vi fick göra ett depåstop i Västervik för att checka läget och få oss en styrkekram när vi styrde kosan mot Linköping. Tilda lyckades sova nästan hela vägen, och det behövde hon verkligen.
När vi kom hit upp så var hon så  ledsen.
Hon vill inte, hon vill bara åka hem. Åhhh det sliter i hjärtat när man hör henne.
Hon slapp droppet över natten, men hon fick iallafall börja med antibiotika. Efter att vi hade kommit någorlunda iordning så somnade jag nog så fort huvudet nuddade kudden.
Vi fick sova ganska ostörda ända fram till halv fyra, då dom var inne och tog tempen (37.6). Efter det sov vi faktiskt ända till halv nio.
Tyvärr så har ju tempen stigit igen till drygt 38 grader. Nu åkte droppet fram och Tilda protesterade vilt. Lovade henne vi ska åka till Helena o Glenn i eftermiddag om hon får i sig lite vätska. Imorgon väntar en tuff dag för henne och då kan det vara bra att få lite miljöombyte en stund.
Det blir magnetröntgen på huvudet, skelettscanning, benmärgsprov och ev. biopsi om det går.
Åhhh om jag kunde göra det istället för henne....
Ska nog be kuratorn prata lite med henne imorgon, det är så mycket tankar som snurrar i huvudet på henne just nu. Sen tror jag att vi måste vara helt ärliga nu för hon känner ju av vad som händer. Som sagt en dag i taget och glädje mellan dom tuffa bitarna.

8 kommentarer:

  1. Åh, jag känner så med er! Varma kramar från mig! Ni får kämpa på; en dag i taget eller en timme i taget om så behövs!

    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Följer din blogg och önskar så att Tilda och inte minst du ska greja detta. Känns som ni har kraft och styrka. Försök ta en dag i taget och njut av de bra stunderna. Livet är fruktansvärt orättvist!!
    Mina tankar går till er båda.
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Tänker på er! Många styrkekramar till dig o din lilla Tilda.
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Jag önskar också att jag hade kunnat ta allt det här, allt för att Tilda skulle få slippa. Tänker på er mycket och ofta, och önskar att jag kunde göra någonting.
    Skulle vilja träffa dig någon dag Annelie, var så himla länge sedan. Har även en del grejer från min DBT-tid som jag tror skulle kunna hjälpa dig i det här.
    Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Styrkekramar!

    SvaraRadera
  5. Skickar massor med styrkeKramar via cyber till er. Kram !!!

    SvaraRadera
  6. Många många styrkekramar Tilda!!
    Du är en modig tjej som vågar ge dig in i allt detta, inte en dans på rosor som däremot du verkar vara, en sådan stor kämpe är det inte ofta man ser. Klart du fixar detta oavsett hur orättvist och tungt all känns just nu!

    Många kramar till en väldigt väldigt tapper brud som har så mycket kvar att ge till de dina i din närhet och oss alla som får möjlioghet att "känna dig" via denna sida. Kram!


    /Carina
    www.mammaamiaa.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Annelie!

    Jag har forsokt skriva i flera dagar, men blogger i mobilen har inte riktigt varit på min sida och det har raderats varje gång.
    Jag tänker så mycket på er! Onskar av hela mitt härta att ni snart är igenom det här och att ni båda (alla) haller ut.
    Du kommer att fixa det här också! Du är starkare än du tror och har många att luta dig mot.

    Varma kramar till er!

    SvaraRadera
  8. Många många kramar och ni finns i mina tankar hela tiden! Det är så orättvist och jag vill bara att allt ska ta slut, att min lilla kusin ska må bra igen!
    kramar / Sofia

    SvaraRadera