14 juli 2011

Vaknatt

Har suttit nere på IVA nu sedan kl 01.00. Läget är oförändrat.
Dom kommer att sätta in ett annat sorts dränage idag. Det är ett tjockare som ska hitta all luft och vätska som gömmer sig lite här och där i lungan.
Hon har sovit realtivt bra men nu spär dom på drogarsenalen med morfin också.
Humöret och viljan har hon fortfarande, hon talar om för oss och alla andra vad dom ska och borde göra. Högt och tydligt. Det känns bra för då finns det lite jävlaranamma i henne.
Vi har tagit turer nere hos henne för att vi ska försöka få lite sömn mellan åt.
Så läget är alltså inte värre men det är såklart inte bra. Hennes värden är dock jättebra och inga tumörer i ryggmärg eller huvudet har hittats.
Det gör att dom fortsätter med cytostatikan också nu så det är ju inte lustigt att hon är helt slut i kroppen. Hade vi ens försökt med vad hon går igenom så hade det inte gått kan jag säga.
Hon kämpar på och vi servar och stöttar som bara den. Hon är segt virke vår lilla älskling.
Nu blir det ryggläge en stund.
Tack för all stöttning det uppskattas. Ta till alla medel så är vi tacksamma

14 kommentarer:

  1. Sänder en stor styrkekram till er och Tilda!
    Ylva från Norrland

    SvaraRadera
  2. Lilla fina Tilda, vad hon måste gå igenom!! Och du! Ni alla... Jag tänker på er nästan hela tiden och önskar er all styrka!!

    SvaraRadera
  3. Heja Tilda! Heja, heja alla ni andra med.
    Blir glad när jag hör att hon kör med er :) Fortsätt så Tilda, jag håller på dig.
    Många kramar till er
    // Viwi

    SvaraRadera
  4. Kämpa på, underbara ni!!!
    Mängder av styrkekramar till er alla!!!

    SvaraRadera
  5. Har läst alla inläggen nu.
    Läser varje dag, men missade att skriva igår.
    MEn jag tänker massor på er.
    Massor av gånger per dag.
    Skickar en mängd styrkeKramar till er allihop.
    Så skönt att du fått sällskap från London. HÄnger inte hundra med, men tror att det är dina stora barn.
    MegAkRAM

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tänker mycket på er! Många styrkekramar från Agneta

    SvaraRadera
  7. Sänder tankar och massa styrke kramar till er!

    Fam Ingemarsson

    SvaraRadera
  8. Kramar fulla med styrka till er.
    / Kicki

    SvaraRadera
  9. Massa kramar & styrka till er ALLA!!!
    <3 <3 <3

    //Emma

    SvaraRadera
  10. Ni finns i mina tankar hela tiden.
    Ber och hoppas!
    Ni är en sån underbar familj som gör verkligen allt ni kan för varandra, med en sån styrka och kärlek!

    Min mormor skickade ett brev till kyrkoförsamlingen i stan, där det stod att dem skulle be för Tilda. Och de har de gjort hela förmiddagen.

    Kramar från Philip

    SvaraRadera
  11. Åhh NEJ :=( Har inte läst bloggen på en tag. Har vilat mig från alla "cancermonster" då jag snart går under av det här! Nu blev jag jätte ledsen när jag läste vad som hänt!! Massa styrkekramar till er båda. Lea (isabellas mamma ) oxå med Wilms

    SvaraRadera
  12. Vilka kämpar ni är allihop... Speciellt Tilda.
    Massor av tankar går till er alla.
    Marie

    SvaraRadera
  13. Jag har inte varit inne på bloggen på ett tag och blev helt bestört. Vad är det som händer??? Tilda skulle ju vara bra och allt skulle vara ok. Jag blir bara så FÖRBANNAD. Har Tilda inte lidit tillräckligt. Förbannade cancermonster.

    Jag tänker på er och håller tummarna så hårt jag bara kan. Önskar er den största kämparandan som bara finns.

    KRAM

    Lisen

    SvaraRadera