11 juli 2011

IVA

Nu ligger vår fina tös nere på IVA efter en traumatisk dag.
Det som skulle bli en lätt sövning för ytterligare tester blev något helt annat. Hon syresatte sig alldeles för dåligt pg a vätskan i lungan. Hon ligger nu i resperator som hjälper henne till 45 %. Pga resperatorn och dränering så söver dom barn för att dom inte ska få panik.
Dom har tappat henne på över 1.3 liter så här långt. Nu verkar det har stannat av och man märker på henne att hon har lättare att andas. Dock är hon fortfarande nedsövd. Imorgon hoppas dom att dom kan ta bort tuben och att hon kan andas själv.
Dom ska också försöka sig på en skelettröntgen.
Dom har gjort en MR röntgen idag och dom hittade inga tumörer i huvudet!!!
Man blir så glad för det lilla.

Idag har vi också fått ett jobbigt besked och dom kommer att sätta in cellgift enligt ICE, den kommer att bryta ner henne ordentligt. Vi får räkna med många infektioner. Efter första behandlingen kommer dom att göra en ny CT röntgen och svarar hon det minsta på den, så att metastaserna minskar så kommer dom fortsätta behandla henne.
Om inte................................................................................................... ni förstår..........
Egentligen vill jag inte skriva nedersta meningen men det är fakta och så ser det ut.

Idag har jag varit på botten och vänt känns det som. Efter att vi fick beskedet och nedkallade till IVA så trodde jag att jag skulle svimma av och dö. Men, efter att vi varit inne hos Tilda och fått en liten reaktion (en nick) och en liten vinkning så tänkte jag.....vår lilla kämpe!!! Fy fan vad du e bra!

Nu ligger hon där nere alldeles ensam och vi har fått order att försöka sova för att orka med morgondagen. Hon är i bästa händer det vet vi, men hon ligger ju inte här hos oss.
Kan inte fatta att detta verkligen händer. Hur fan kunde det bli så fel?
Min lilla rödhåriga itterbagge kan bara inte försvinna från oss. Hon är ju en kämpe och jag vet att hon kämpar, i det tysta.
Nu ser vi fram emot en bra dag imorgon och inga fler dåliga nyheter.

24 kommentarer:

  1. Vad säjer man ....Finns ingen tröst......Har du inte varit drabbad nog redan. Vill bara skrika..NEEEJJJ!!!
    "Kinna"

    SvaraRadera
  2. Försöker finna några ord och det är svårt.
    Försök att sova, även om det känns jobbigt att inte vara med henne. Det är så viktigt att du/ni har ork när hon sedan vaknar.
    Skickar en miljon PeppKramar via cyber till er.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på er varje minut...
    Tack för att du fortsätter dela med dej av detta kaos.
    <3

    SvaraRadera
  4. Hon är fantastisk och du med. Ber till högre "makter" för hennes och er skull.

    SvaraRadera
  5. Vill bara skriva en rad till dig, har själv gått igenom det du nu går igenom, min dotter fick oxå ICE behandlingen och den är grym, jag hoppas innerligt att den biter bättre på Tilda och hon kan få bli frisk, vår Moa blev oxå tömd på vätska i lungorna ett flertal gånger, men kämpade tappert in i det sista. Vilken djävla sits du sitter i, jag har läst det mesta i din blogg och känner igen mig i allt du skriver, vill du prata (fast jag inte känner dig ang ICE) så hör av dig,
    Jag känner så för dig, läser dina rader varje dag och önskar att det snart vänder igen, jag skulle bara vilja säga Kämpa på, det är tungt jag vet. Ingen som inte varit i samma sits vet vad vi pratar om, det är tyvärr för många idag som blir drabbade, skamligt många..

    En stor kämparkram vill jag ge dig och din dotter från mig

    SvaraRadera
  6. Vill lämna ett litet "avtryck" att jag tänker på er, men jag finner inga bra ord...

    Nu får det väl ändå räcka med elände för er del!

    Förbannade cancermonster !!!!!

    Massor av kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej lilla gumman. Sitter här och ryser när jag läser vad du skrivit. Jag önskar allt jag kan att ni kommer att fixa detta. Kramar Camilla

    SvaraRadera
  8. SOM jag har tänkt på er idag & lilla tösen <3
    Jag har tappat orden & sänder alla styrketankar & kramar som finns!!!

    <3 <3 <3
    //Emma

    SvaraRadera
  9. Tack för att du delar med dej av allt som händer eftersom jag tänker så mycket på vad som händer kring er. Kramar till er alla

    Lotta Sternell

    SvaraRadera
  10. Läser din blogg och förundras gång på gång över din styrka och kämparglöd! Och kanske ännu mer av Tilda! Vilken tjej! Jag önskar av hela mitt hjärta att det kommer att vända!!! Vad ska man säga....ord känns så fjuttiga i såna här situationer. Men tänker på er!!!!

    SvaraRadera
  11. Fortsätt kämpa på Tilda!!!
    Skickar er Många stora Kramar fyllda med kärlek, hopp, kämparglöd, vilja och en massa tur!

    SvaraRadera
  12. Tänker på er och berörs av din styrka. Kramar!!!!!

    SvaraRadera
  13. Åh , kom hem från en litet landet tripp utan data och läser allt detta ! Kramar mina små änglar jag köpt via dig och hoppas ni har massa små skyddsänglar nu ! Tack för att du orkar dela med dig i bloggen vad som händer. jag tror vi är många som finns här , tänker på er hela tiden. Hela hela tiden ! Kämpa fina lilla Tilda ! Kramar från Annie

    SvaraRadera
  14. Det finns inga ord för det helvete som ni går igenom men jag vill ändå skicka ett stort fång med kramar som innehåller kämparglöd och stort hopp. Tänker på er....

    Britt

    SvaraRadera
  15. Hittade precis till din blogg genom Moas. Jag har själv en son som kämpat mot cancer och jag säger bara det är inget man önskar sin värsta fiende ens! Det är verkligen tufft för hela familjen :( Sen att du har förlorat din sambo mitt i allt också, tufft nog med att ha ett cancersjukt barn.
    Mina tankar kommer att vara där hos er och jag håller tummarna att allt går bra för din flicka!

    Styrkekramar från Jessica i Skåne

    SvaraRadera
  16. Säger som många andra, orden försvinner och man vet inte vad man ska säga. Det var gott att prata med dig igår och du vet att jag har er i tanken hela tiden, tänker inte släppa er för en minut. Ber till högre makter att denna helvetesresa ska få ett lyckligt slut. Många många kramar till er alla
    Viwi

    SvaraRadera
  17. Tänker på er!
    Stor kram/Marie-Louise

    SvaraRadera
  18. Carola hälsar
    Jag hittar inte ord till vad jag ska säga.
    Kan bara säga att jag tänker på er massor och hoppas att allt går bra, och att det blir bättre. Kramar till er.

    SvaraRadera
  19. Skickar många varma styrkekramar och tankar till er båda! Det finns inte så mycket mera jag kan göra, önskar att det vänder med behandlingens hjälp. Sippan

    SvaraRadera
  20. Älskade,älskade vänner; Tilda, mamman och pappan. Ni går igenom vad man inte kan föreställa sig! Tack för att du delar med dig av allt som händer. När Tilda vaknar, snälla säg henne hur många vi är som tänker på henne (och givetvis dig o pappan). Nu siktar vi in oss på att cellerna svarar på behandlingen. Det ska dom bara göra. Å, vad jag önskar ni vore här hemma så jag kunde gå ner och hålla om er!!! Kraft till er!
    Tusen miljoners kramar från Helen A.P

    SvaraRadera
  21. fy satan alltså... jävla cancer. hoppas tilda och den nya behandlingen skickar iväg den dit pepparn växer. kram

    SvaraRadera
  22. Hej,
    Vad jobbigt det är för dig och Moa nu. ICE var du det programmet som hjälpte Emelie att bli frisk! Nu hade hon ju ett lite annat utgångsläge än Moa men ändå. Jag hoppas verkligen att det kommer att hjälpa Moa också.
    I är den tuffaste som vi upplevde det, det var då E fick febern som jag tror var Emelies seger över cancern. Det är fritt fram för dig att ringa igen om du vill prata. Annars ringer jag dig vid tillfälle.
    Kram Eva (till V-vik på lördag...)

    SvaraRadera
  23. Tänker mycket på er! Håller tummarna hårt!

    Min lilla dotter behandlas också med ICE och
    hon har inte fått fler eller värre infektioner efter
    de behandlingarna än hon fick innan.

    Mvh Lena

    SvaraRadera
  24. Om du är stark nog att skriva detta så ska jag läsa det, trots att det är kämpigt, men att läsa det är inte inget emot vad ni alla går igenom, Tilda för sig och du som mamma. Jag ber för din Tilda och dig varje dag ska du veta.... Skönt att barnen är hos dig. Jag ber och ber och ber, det måste hjälpa för det är allt jag kan göra just nu. Jag sträcker ut mina armar och håller om er allihop. Fortsätt att vara den solstråle jag vet att du är. Mycket kärlek och värme från lilla mig i London...

    SvaraRadera