30 juli 2011

Lördag på Kolbergavägen

Igår bloggade jag inte, för att jag hade helt enkelt fullt upp att njuta av att vi var hemma.
Vet att jag är lite tjatig men det är så underbart!!!
Har sovit som en stock i min sköna säng, inte vaknat en enda gång på natten. Inga mediciner som ska tas, ingen som är kissnödig. Vi bara sover och sover. Imorse var till och med Emmy uppe innan oss.
Jag hörde någon som plockade in disken från diskmaskinen och det skramlade så ljuvligt i öronen.
- Mamma, vill du ha kaffe?? Åhhhh ja! Det är lycka det!

Vi avbokade hemsjukvården som skulle komma och ge Tilda sprutan för Lotta kom hem från Öland så hon kom ner och gav den till henne. Vi passade på att ta lite 11-fika och pratade lite om livet.
Tilda fick ett gosedjur av Wilma som var så söt. Wilma hade också bestämt att den skulle bo i frysen hela natten så att det inte fanns några spår av baciller som Tilda kunde bli smittad av.

Senare kom Fröken Helen hit och kramade om oss, hon är en riktig glädjekälla.

Tilda har fått så mycker fina presenter av alla möjliga människor, hon blir så glad och tackar för allt!!

I eftermiddags bakade jag ett gäng hallongrottor och dammsög. Kan ni tänka er hur det känns att få göra såna vanliga saker? Saker som man i normala fall kräks av att göra är nu inte så pjåkigt faktiskt.
Nu ska jag ju inte överdriva och säga att jag gick omkring och gapskrattade medan jag höll på, men nynnade lite gjorde jag nog allt iallafall.

Tilda var lite hängig här i kväll så vi bestämde oss för att åka in och ta lite prover imorgon. Hon kan kanske behöva lite blod, men det tar vi imorgon.
Då är det också dags att börja planera för en ny vecka i Linköping. Matlådor som ska fixas och nya kläder som ska packas.
Vem vet vi kanske kan få oss en hemma helg nästa vecka också?

Total avkoppling

2 kommentarer:

  1. Jag blir sååå glad när jag läser det här!!Hälsa Tilda skulle vilja ge en kram men jag har varit förkyld i veckan så jag skriver i stället..Nu har ni sammlat krafter till nästa vecka i Linköping lycka till!!! kram till er alla Sara camillas svägerska Musse hälsar...

    SvaraRadera
  2. Alldeles vardagliga saker.
    Kram i massor till er alla.

    SvaraRadera