1 juli 2011

Växel 527

Då har vi fått till 99% säkerhet besked om det där "något" som jag skrev om igår. Tilda har metastaser på bägge lungorna. Helvetes, satan och skit!
Nu ska läkarna slå sina kloka huvuden ihop och konferera vad som ska göras.
Dom måste vara helt 100% säkra på att det är metastaser innan dom börjar behandlingen.
Vi får egentligen bara vänta .... igen....
Jag pratade med sonen förut och undrade lite försiktigt, hur mycket bakslag tål man egentligen innan man klappar ihop totalt?
Så länge läkaren ger oss positivt hopp så kommer vi kämpa. Vi lägger i alla växlar vi har. Tilda är helt med på spåret och verkar ta det här med bättre mod än mig kan jag säga. - Ja, är det bara lite cellgift till så är det ju ingen fara. Lilla gumman.

Vi har iallafall haft en mysig förmiddag hemma hos Camilla.
Där är man alltid välkommen, no matter what. Får ju passa på att gratulera dom på deras bröllopsdag idag!!!


Vi får alltså vänta till nästa vecka någon gång och då blir det nog en Linköpingstur misstänker jag.

Måste bara lägga in en fin bild på goa Helen o Tilda från igår:

9 kommentarer:

  1. Kämpa på, njut som ni gör och håll hoppet uppe! Så ledsen att läsa om det hemska som händer.

    SvaraRadera
  2. Hej, jag har ju varit i exakt din situation med min Emelie, återfall i lungan efter Wilms tumör.
    Jag tror du har min e-post och är det någon fundering du har får du gärna skriva av dig.
    Emelie har nu varit frisk i 5½ år efter återfallet. Har inte några som helst komplikationer. Allt är möjligt!!!
    Hon behandlades i Göteborg. Kan hända att det kan finnas tips därifrån för Tildas läkare.
    Men kom ihåg: Emelies behandling är inget facit för Tilda. Tilda kommer att få det som är bäst för henne!
    Sköt om er bäst ni kan. Tänker på er ofta!!!
    Eva M med Emelie, snart 10 år.

    SvaraRadera
  3. Åhhhh Eva din kommentar kom precis när jag behövde den!!!
    Sitter o grunnar o gråter om vart annat.
    Din mailadress har jag lyckas slarva bort och jag vore jättetacksam om du vill skicka den igen till mig. Har massa frågor till dig.
    Tack!! Kram//Annelie

    SvaraRadera
  4. Får ont i magen... :(
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  5. eva alfredsson2 juli 2011 kl. 13:59

    Tänker på er! Men med alla era fina änglar så går detta säkert vägen! kram eva

    SvaraRadera
  6. Madde Ingemarsson2 juli 2011 kl. 13:59

    Fy fan! Jag blir så ledsen och arg!
    Ingenting är omöjligt, det är bara att kämpa på och hoppas på det bästa.
    Tänker på er.

    SvaraRadera
  7. Nä vi måste tro på att detta kommer gå bra ! Nu har ni haft tillräckligt jobbigt ! Du har allt mitt stöd och tankar ! Massa kramar Annie

    SvaraRadera
  8. Skickar massor med peppKramar.
    har läst här ibland, men tappat bort adressen sen.
    Återigen och läser
    Massa Kram

    SvaraRadera