12 juli 2011

Hon är vaken

I natt eller i morse kom mina stora bäbisar hem från London. Dom tog första bästa flyg hem. Min fina vän Helena och hennes underbara pappa åkte ända upp till Arlanda och hämtade dom mitt i natten. Är så tacksam!!
Dom kom hit kl halv fyra inatt och fick sova en stund här på avdelningen. Det har inte varit så mycket sova av och alla har vi varit väldig sega idag.
Klockan halv åtta kunde jag inte sova längre, då gick jag upp och tog mig en kopp kaffe med en annan familj som vi har träffat mellan gångerna här.Vid 9 tiden åkte vi ner till IVA och då var Tilda halvvaken!! Hon komunicerade med hjälp av en bokstavstavla för hon hade ju fortfarande tuben och div. slangar kvar i halsen.
Efter att dom hade dragit den och hon hade kvicknat till så kom paniken som ett brev på posten. Hon skrek ut sin ångest över detta liv som hon nu tvingas leva. Varför jag? Varför kan inte jag få ett bra liv? osv.... Till slut var det ohållbart så att dom fick helt enkelt ge henne en Stesolid.
Hon har haft ångest av och till hela dagen, men som läkarna sa. Hon måste ju få reagera.
Helt klart men för en förälder är det olidligt att se sitt barn så sjukt.
Man slits mellan hopp och förtvivlan men försöker hitta dom små stunderna när det är lättare.
Det känns jätteskönt att vi är här nu allihop.
På eftermiddagen kom vi upp till avdelningen igen.
Läkaren kom in och berättade att dom skulle köra igång enligt ICE direkt nu på eftermiddagen och klockan 4 gick första dosen in.
Tildas ängslighet mattades av en smula fram mot kvällen och vi har faktiskt skrattat och fånat oss en hel del. Hon har även fått i sig en kvarts pizza och en halv muffins. JIPPI!!!!
Dränaget från lungan finns fortfarande kvar ett par dagar till.
Vi har även haft ett litet samtal med kuratorn idag och hon kommer att finnas nära oss när vi vill och behöver.
Imorgon är en ny dag och vi tar nya tag mot ett friskare liv för Tilda

8 kommentarer:

  1. Så gott att höra hon vaknat till idag och att hon fått i sig nåt gott i sällskap med hela familjen! <3
    Tack för att delar med dig här :)

    Massa KÄMPARkramar skickas <3
    //Emma

    SvaraRadera
  2. Oj så skönt att höra att läget är något bättre
    hälsa Tilda och övriga familjen.Lasse Helenas pappa.

    SvaraRadera
  3. Så underbart att det går åt rätt håll o att lilltjejen fått i sig lite pizza :) Är ni på BOND? Vi var där en del med vår Tildis. Måste kännas tryggt att ni är flera på plats. Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hej Camilla
    Ja, vi är på BOND och det känns alltid skönt att kunna prata av sig lite i korridoren eller över lite fika. Personalen är ju helt underbara här.

    SvaraRadera
  5. Du är fantastisk som orkar sätta dig och skriva, förstår att det inte bara är för din egen skull att skriva av dig utan lika mycket för att hålla oss alla ajour som är oroliga. Blir så glad att höra att ni flamsat och skrattat idag. Många styrkekramar till var och en av er och en extra speciell till den lilla kämpen. Viwi

    SvaraRadera
  6. Hon är en sån jävla kämpe! Det är ni alla.
    Alla i laget tänker på henne och hoppas att allt ska gå bra.

    Det finns så mycket man vill skriva och säga, men det är så svårt att formulera. Men i grund och botten: Hoppas verkligen att allt ska lösa sig.

    SvaraRadera
  7. åh så skönt att höra att hon ätit en aning ! Alltid ett bra tecken ! Kommer ej ha någon data på ett par dar och jag hoppas så innerligt att när jag läser nästa gång är det toppen med er ! tänker på er hela tiden. all min styrka , energi och jävlaranamma till er ! Kramar från Annie

    SvaraRadera
  8. Heja Tilda! Hon är en riktig kämpe. Låt henne skrika och gråta hur mycket hon vill, det behövs. Se till att hon får ut allt som tynger henne. Jag tänker på er hela tiden och längtar tills jag får krama om älsklingstjejen igen. Ge henne massa pussar och kramar från mig och Gustaf.
    Styrkekramar till dig Annelie! Hälsa Anders, Emmy och Ricky. <3

    SvaraRadera