20 juli 2011

Vi väntar och väntar och väntar

på att det ska sluta komma vätska i dränaget. Nu har hon legat med dränage sedan i måndags förra veckan. Först ett normalt och sedan ett större som suger ut vätskan. Idag har det inte kommit så mycket och det kanske är ett tecken på att det inte fyller på mer vätska eller så har vätskan hittat ett annan hålrum???? Hon verkar iallafall inte ha ont så jag chansar på det första alternativet.
Jag har sovit ganska dåligt inatt, inte för att jag var tvungen att springa upp till Tilda utan för att jag har helt enkelt känt av lite ångest.
Hoppas att natten blir bättre. Emmy o Ricky sover uppe hos mig o Tilda inatt för Anders har åkt hem en sväng. Imorgon ska jag sova på Ronald McDonald tänkte jag. Har inte sovit en hel natt på nästan 2 veckor och det börjar märkas på mig. Trött, sliten, småirriterad men samtidigt tröttfnissig.
Gud vilket liv det här är. Man är helt bortkopplad från utsidan.
100 % fokus på vartenda andetag som lilltjejen tar. Man blir väckt varannan timme på natten och på dagarna kommer man inte till ro för att sova.
Men man ska inte klaga för Tilda har det absolut värst, men hon klagar inte mycket.

Idag vann hon dessutom 250 kr på TRISS!! Lilltjejen har lite tur med sig. Tänk om man kunde skrapa fram friskhet på TRISS också?
Nej nu ska jag slänga mig i sängen och fortsätta på Morgan Allings självbiografi som jag köpte igår. Den kommer definitivt att ta slut imorgon. Läsa blir det en hel del mellan allt annat.
Så godnatt på er alla fina människor där ute.

9 kommentarer:

  1. Tänker på er och er enormt orättvisa situation så ofta!
    Skickar er mängder med styrkekramar!

    Annica

    SvaraRadera
  2. Kan förstå det börjar tära på dig rent fysiskt och psykiskt efter dålig sömn, oro, koncentration och det traumatiska med det hela. Jag hoppas du får dig en god natts sömn på R.McDonald, så kroppen hinner återhämta sig.
    Ni är alla några kämpar & Tilda - du visar sådan kämparglöd - tur i TRISS var icke dåligt! Grattis! Såna småglada inviter från den goda sidan av livet skall man allt njuta av!
    Massor av kramar och massor av styrka till er!

    Vi finns alla här när ni kommer ut från "bubblan" :)

    Kärlek! <3 <3 <3
    //Emma

    SvaraRadera
  3. http://www.youtube.com/watch?v=yPELdTN17y4 hoppas det är okej att jag la upp detta annars får du säga till.Synthen piggar upp helt klart,hoppas det piggar upp synthTilda med =)

    SvaraRadera
  4. vad ni kämpar ! Jag är så tacksam att du fortsätter orka skriva ! Går in dagligen. tappra människor och tappra lilla Tilda ! Hoppas du kan få till en natts okej sömn snart så du kan hämta kraft. utan sömn blir situationen än jobbigare ! Massa kramar från Annie

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du har fått lite mer sömn i natt, och att det är så att vätskan är slut nu.
    Fabian och hans kompis hälsar till Tilda från frukostterassen här, de pratar om henne ofta, funderar kring vad som händer och hoppas förstås att hon blir frisk snart. Då vill Fabian åka och hälsa på.
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att inget mer har tillstött.

    Försök nu hitta "andrum". Ronald McDonald blir nog ett bra miljöombyte. Under de dagar som jag bodde där så hittade jag min ro och bearbetningsplats inne i tvrummet längst bort med trädlampan, vilket jag idag har en likadan här hemma - testa det. Att sitta och halvsova där kan funka.

    Jag tänker på er alla och hoppas ni kan ta tillvara på de ljuspunkter som ni har och fnissa på, även om det är tröttfniss - nästan så att jag kan höra er...

    Många kramar till er alla och supermånga till Tilda. //Sofia

    SvaraRadera
  7. Ja du...nu har jag hittat din blogg (tack Helen för det).Har suttit vid datorn och läst från början till slut och återigen vet jag inte vad jag ska säga, hoppas ni känner att jag tänker på er och beundrar er och eran styrka. Hälsa Tilda att jag väntar på jobbet på henne så hon kan börja använda sitt kort:-)
    Kramen från Lotta "tanten i kassan"

    SvaraRadera
  8. Jag har inte levt i den bubblan med ett svårt sjukt barn, men av en annan anledning. Ska inte gå in på det här.
    Du, jag har massor av pocketböcker. Läser enormt mycket. Några ljudböcker också.
    Är det något du är intresserad av att få kanske ?
    Bara skriv en rad till mig och vart jag ska skicka dom så fixar jag det.
    Kram i massor
    inkan88@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Grattis till vinsten förresten. Kram

    SvaraRadera